טנא מלא ברכה, בנסיון להביע מעט הערכה,
נגיש לידידינו רב הפעלים, אשר מפעליו הברוכים ידועים לרבים,
שיף עייל שיף נפיק, ולנפשיה - טיבותא לא מחזיק,
לעד עומדת צדקתו, ומן שמיא ישולם על מפעלו
אשר נטה שכמו לסבול, צורכי מאות מקבלי עול,
בימי הפסח - ימי פגרה, שלא יחלש ויתבטל קול התורה.
בראשית רישום ערך, כדי לידע גודל המערך,
את כולם זימן לכנס פתיחה, לחזות בשרידי לדור דעה,
ישישים ועד צורבים צעירים, את ההיכל כולו ממלאים,
יושבי על מדין ורבנים מופלגים, במזרח ישובים והכן מוכנים,
לכנס הפתיחה של הכולל והישיבה,
אשר את שכרה למעלה אין לשערה.
לימוד בזמנים כ"כ לחוצים,
אשר בהם יש להגביר לתורתינו חיילים,
ובפרט כאשר חורשי רעה לבטל תורתינו ולנתקינו מצור מחצבתינו מבקשים.
ואף בשאר ימי הישיבה, כאשר הלומדים משתוקקים בצמא,
רבנים ומגידים+ הובאו אל ההיכל,
למען יחכמו הצורבים ולא ימעיט הדל.
ותגדל התורה ותרבה הדעת,
ואת שכרו של ידידינו למעלה - אין לדעת+.
ואף בזאת לא נחה רוחו, ופעל בכל כוחו ומרצו,
להעמיד לטובת הלומדים חלוקה, כי אם אין קמח אין תורה,
בשר ודגים ושאר מטעמים, בשפע רב למען יעמדו לימים רבים,
ואף יתן מלגה נכבדה, להחיות משפחה ומשפחה.
ובעת רצון זו, באנו בהודאה אף לזו, חן הוצק בשפתותיה,
ידועה לרבים בטוהר מדותיה,
כי מאחורי כל אדם גדול, יש מי שעוזרת לו לגדול,
אשת חבר שלידידינו מסיעת,ובטירחתו טורחת עד היכן שידה מגעת,
לימינו עומדת לסמכו, למען הרבות חסדו ומפעלו.
מנב"ת מרת פ++ועה שתחי' לאוי"ט
נשא כפינו אל יושב בשמים,
שלידידינו ונו"ב יוסיף ויתן בכפל כפליים,
גבולם ירחיב בשדות וכרמים,
ובביתם ישכנו הטוב והנעימים,
פרנסה בריוח תהא מנת חלקם, ובבנים לרוב ירבה נחלתם,
אושר ושמחה ישרו קבע במעונם,ולא תמוש התורה מפיהם ומפי זרעם עד עולם.
ויה"ר שנזכה לאכול מן הזבחים ומן הפסחים
במהרה בימינו כיה"ר
אברכי כולל שיר התורה
שע"י כולל בין הזמנים המרכזי
ביקנעם עילית